Новини

Олександр Дубінін, новий власник АЗК «Параллель»: Стати учасником паливного ринку було моєю давньою мрією

Олександр Дубінін, новий власник АЗК «Параллель»: Стати учасником паливного ринку було моєю давньою мрією
17/11/2020

13 листопада компанія «Нафтаінвест 2020» придбала у SCM корпоративні права на мережу автозаправних станцій «Параллель», розташованих у Дніпропетровській, Запорізькій, Донецькій та Луганській областях. Незвичайність ситуації полягає в тому, що покупцем мережі став не один з великих гравців на ринку нафтопродуктів, а молода компанія, яка до цього не була помітною в паливному бізнесі.


Ми звернулися до власника «Нафтаінвест 2020» Олександра Дубініна (на фото), щоб дізнатися, чому для продажу мережі «Параллель» компанія SCM зупинила свій вибір на його бізнес-пропозиції та які у нього подальші плани на придбаний актив.


 - Олександре, Ви нова людина на ринку пального. Досвід у такому бізнесі, напевно, у Вас теж не великий. Навіщо Вам мережа автозаправних станцій?


 - Ринок нафтопродуктів має величезний вплив на світову економіку. Відповідно, інвестиції в розвиток ринку є одним з основних фінансово-стабільних інструментів, який використовують у світі. Згадайте першу хвилю коронавируса: багато підприємств зупинилися, в той же час продажі в магазинах і аптеках не зменшилися, а навіть зросли. АЗК теж залишилися працювати - і як постачальники пального, і як точки рітейлу. Ці тенденції дозволили мені зробити певні висновки і побачити нові можливості.


 Як сказав один з найвпливовіших теоретиків менеджменту XX століття Пітер Друкер: «підприємець завжди шукає зміни, реагує на них і використовує їх як можливість». Купуючи «Параллель», я реалізував свою мрію - не упустити можливість, побачивши її.


 Як житель сходу України в минулому, я знаю, що ім'я «Параллель» дороге клієнтам цих АЗК. У багатьох автомобілістів бренд асоціюється з надійністю, так як нафтопродукти мережі завжди відрізнялися високою якістю. Саме тому моя пропозиція на придбання корпоративних прав містила пункт про те, що торговельна марка буде збережена. Припускаю, що при ухваленні рішення продавцем це теж зіграло роль, щоб зупинити вибір на моїй пропозиції.

 

- Як йшли переговори про покупку? Адже Вам, напевно, довелося конкурувати з іншими, більш досвідченими у цьому бізнесі покупцями?

 

- Упевнений, що інвесторів, охочих придбати цю мережу, було досить. Під час переговорів з представниками компанії SCM, наша команда надала бізнес-пропозицію про стратегію розвитку мережі. Ми відразу позиціонували себе не просто як покупець активу, а як компанія, яка бажає зберегти та розвивати існуючий бренд, культуру обслуговування клієнтів, закладену при створенні мережі. Думаю, що саме наш позитивний настрій і глобальне бачення змогли переконати керівництво SCM у тому, що «Параллель» продадуть тим, хто збереже традиції, що склалися за чверть століття роботи.


 - Днями в інтернеті була інформація про те, що мережа «Параллель» придбала інша компанія - ПК «Піт-Лейн». Як ви це прокоментуєте?

 - Навколо великих угод завжди багато здогадок, варіацій та інтерпретацій. Це нормально. Тим більше, якщо на ці активи є чимало претендентів зі своєю мотивацією та цілями. Можу з упевненістю сказати, що компанією, яка запропонувала найкращі умови покупки, стала «Нафтаінвест 2020», яка не має відношення до «Піт-Лейн». Це різні компанії, з різними керівниками, різними бенефіціарами.


 - У ЗМІ писали, що у ПК «Піт-Лейн» і «Нафтаінвест 2020» збігаються адреси. Але ви говорите, що ніякого зв'язку немає, як ви це прокоментуєте?

 

- Насправді адреси не збігаються. Припускаю, що в ЗМІ потрапила інформація про адресу компанії, але не про її назву. Мені стало цікаво, чому придбання мережі пов'язують з ПК «Піт-Лейн» - якщо подивитися у відкритих джерелах, то компанія перебувала раніше в тому ж бізнес-центрі. Може, через це хтось і зробив такий висновок, що «Піт-Лейн» є покупцем паливного бізнесу. Але якщо якісь компанії знаходяться або раніше перебували в одному бізнес-центрі - це не робить їх пов'язаними між собою. Це звучить навіть злегка абсурдно: зайдіть у будь-який бізнес-центр – подивіться, скільки там сидить різних компаній. У тому числі, конкурентів.

 

- У скільки Вам обійшлася покупка?

 

- Придбання мережі «Параллель» стало найбільшим капіталовкладенням у моєму житті. В мене вже є успішний бізнес, який задіяний у виробництві товарів світових брендів. Але для реалізації ідеї придбання такого великого активу, як «Параллель», мені допомогли не тільки власні фінанси, а й система банківського кредитування. Було докладено багато зусиль, щоб банк погодився «підставити своє плече» для реалізації мого інвестиційного проекту. На жаль, прямої відповіді про вартість придбання дати не можу, так як пов'язаний зобов'язанням про нерозголошення умов угоди.

 

- Що будете робити із заправками? У Вас вже є якісь конкретні плани чи ще не замислювалися над цим?

 

- Хочу зауважити, що мережа «Параллель» у східному регіоні - це улюблена заправка для багатьох людей, і для мене в тому числі. Сьогодні споживач став більш вимогливим, віддає перевагу АЗК із сучасним підходом до надання послуг. У зв'язку з цим нашою метою є високий рівень якості й орієнтований на споживача сервіс.

 

Ми вже розробили комплексну стратегію з розвитку мережі. Наступний крок - залучення професіоналів з просування торгової марки та її оновлення. Завдання - зробити бренд «Параллель» більш впізнаваним. Також ми плануємо реконструкцію автозаправних комплексів, введення нової програми лояльності, навчання персоналу для підвищення ефективності надання послуг, збільшення обсягу продажів пального як великим, так і дрібним гуртом тощо. Надалі наша мета - увійти в категорію національних мереж.

 

- Складається враження, що Ви дуже натхнені як покупкою, так і майбутніми справами, пов'язаними з нею. Вас не лякає, що у Вас немає досвіду в цьому бізнесі?


 - Стати учасником «паливного» ринку було моєю давньою мрією. Можна сказати, що я поставив собі таку мету і йшов до неї. У мене вже є досвід в управлінні колективом, у підприємництві, в сфері ведення і розширення бізнесу, у виробництві. Впевнений, що це буде гарною підмогою в розвитку нового напрямку. Вважаю, що зміни є безперервним процесом у нашому житті. Я намагаюся змінюватися разом з часом.


 Окремо хотів би подякувати компанії SCM, яка - в умовах жорсткої конкуренції на ринку пального - віддала перевагу нашій пропозиції і, таким чином, посприяла реалізації моєї мрії.


Джерело: ubr.ua

Сайт працює в тестовому режимі. Приносимо вибачення за тимчасові незручності.